Zkratka ze Vsetína do Rožnova přes Valašskou Bystřici projde rekonstrukcí

03.05.2021 07:38

VELKÁ LHOTA, VALAŠSKÁ BYSTŘICE - Oblíbená silniční časová zkratka při jízdě ze Vsetína do Rožnova pod Radhoštěm přes Valašskou Bystřici získá v téměř tříkilometrovém úseku vyšší technické parametry. Začátkem května bude mezi Velkou Lhotou a Valašskou Bystřicí zahájena její rozsáhlá rekonstrukce za více než 180 milionů korun.
Stavba je rozdělena do několika etap. Bude probíhat v návaznosti na financování souběžných staveb dotčenými obcemi Velká Lhota (výstavba nástupišť autobusových zastávek a chodníků) a Valašská Bystřice (výstavba nástupišť autobusových zastávek, chodníků, opěrné zídky z palisády a přeložka veřejného osvětlení),“ informoval tiskový pracovník Ředitelství silnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota.
Zhotovitelem stavby je sdružení, které vytvořily firmy Swietelsky stavební s. r. o. a Colas CZ, a. s. Smluvní cena za tuto zakázku činí 181,101 milionu korun (vč. DPH). Stavba bude spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního programu, kde lze získat 85 procent z uznatelných nákladů projektu. Stavební práce budou zahájeny 3. května 2021 a rekonstrukce celého souvislého úseku bude dokončena v roce 2023. Předpokládá se, že převážná část prací bude hotova již do konce roku 2022.
„Stavba bude realizována za částečné uzavírky pro vozidla do hmotnosti 3,5 tuny včetně autobusů a vozidel IZS. Provoz bude řízen kyvadlově pomocí světelné signalizace. Objízdná trasa pro nákladní automobily bude vedena do konce června přes Rožnov pod Radhoštěm, Valašské Meziříčí a Bystřičku, od července přes Rožnov pod Radhoštěm, Hutisko-Solanec, Velké Karlovice, Ústí, Vsetín a Bystřičku,“ sdělil ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Přestože jde o silnici III. třídy, je poměrně hojně využívaná. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2016 tudy projíždělo v pracovních dnech téměř 2 000 vozidel za 24 hodin.
„Jde o poměrně velkou investiční akci a jsme rádi, že se nám pro ni ještě podařilo získat dotaci z evropských fondů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. V příštím plánovacím období IROP se již s dotacemi na rekonstrukce silnic III. třídy nepočítá. Zatížení této silniční trasy si určitě zaslouží, aby získala kvalitnější technické parametry,“ dodal ředitel ŘSZK.

Vlastimil Langer

Zdroj a foto: ŘSZK