Zimní údržba do konce listopadu byla dražší než před rokem
ZLÍNSKÝ KRAJ - Přestože pravé zimní počasí v našem regionu do konce listopadu ještě nenastalo, náklady na zajišťování zimní údržby krajských silnic byly vyšší než v minulých letech. Více se pluhovalo i posypávalo, ale také ceny za výkony se vlivem inflace zvyšují.
„Náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy od září do konce listopadu 2021 byly přibližně o čtvrtinu vyšší, než jaký byl průměr posledních pěti let. Dosáhly částky 10,118 milionu korun, zatímco průměr předchozích pěti let vychází na 8,021 milionu korun,“ uvedl tiskový pracovník Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota.
V tomto počátečním období zimní sezony jsou náklady tvořeny nejenom občasnými výjezdy sypačů podle klimatických podmínek a případným pluhováním nebo posypem, ale také prvotním vytvořením nových plánů, držením pohotovosti dispečinků zimní údržby, rozmísťováním zásněžek a některými přípravnými činnostmi.
Do konce listopadu 2021 bylo ve Zlínském kraji pluhováno 8 869 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 12 993 kilometrů. Spotřebovalo se 695 tun soli a 231 tun inertních posypových materiálů.
Pro srovnání - před rokem ve stejném období bylo v kraji pluhováno pouze 1 174 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 5 811 kilometrů, spotřebovala se 239 tun soli, ale 427 tun inertních posypových materiálů.
„První sněžení v letošním roce nezpůsobilo na krajských silnicích větší dopravní komplikace. Vypadá to, že na zimu byli dobře připraveni řidiči a také silničáři se svou technikou," zhodnotil nástup zimní sezony ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Vlastimil Langer
Zdroj: Ředitelství silnic Zlínského kraje
Ilustrační foto: Archiv SNZ