Východní Morava podporuje MICE segment cestovního ruchu

28.10.2024 08:08

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy ve spolupráci s East Moravia Convention Bureau propaguje v rámci své databáze konferenční prostory, incentivní programy nebo teambuildingové aktivity. Zároveň se aktivně účastní nebo pořádá řadu eventů spojených s MICE tematikou – tematikou věnující se firemní a kongresové turistice. V průběhu září a října se konaly hned tři důležité MICE akce.

„Druhý ročník konference Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon a to za účasti zástupce Centrály cestovního ruchu Východní Moravy a East Moravia Convention Bureau proběhl 29. září. Konference byla zaměřená na oblast kongresové a incentivní turistiky a vystoupila na ní řada zahraničních řečníků s tématem aktuálních trendů v oblasti business event a incentivních programů,“ informoval Petr Michalec z Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Další akcí s naší aktivní účastí byl MICE workshop v Poznani 16.10.2024, který uspořádalo zahraniční zastoupení Czechtourismu pro Polsko a Pobaltí. V rámci workshopu se uskutečnilo osm schůzek s polskými agenturami a cestovními kancelářemi zaměřenými na firemní a skupinový cestovní ruch. Během schůzek byla Východní Morava prezentována jako atraktivní region pro firemní a skupinovou turistiku. Polský trh představuje velký potenciál pro budoucí spolupráci v tomto segmentu.

Třetí akcí v tomto období byl třídenní MICE trip ve dnech 16.10. - 18.10. pořádaný Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy. V rámci poznávací cesty byly eventovým agenturám a zástupcům významných firem prezentovány možnosti pro firemní turistiku a teambuildingové aktivity na Slovácku. Konkrétně například incentivní aktivity v okolí hradu Buchlov s možností lukostřelby, ochutnávky regionálních pochutin nebo řízených degustací lokálních vinařů. Další zastávkou byl Areál v Modré včetně Archeoskanzenu, Klenotnice Velké Moravy, Živé vody a Centra lidových tradic, kam se zástupci agentur a firem přesouvali na kolech. Účastníci také kvitovali komentovanou prohlídku kongresových prostor v místním hotelu nebo projížďku po Baťově kanále na lodi pro větší skupiny a představení možností Baťova kanálu pro firmy obecně. Prezentovány byly možnosti místních hotelů, balon centra a další atraktivity pro firemní turistiku na Východní Moravě v destinaci Slovácko.

„MICE turistika není jen o pořádání konferencí a eventů. Je to také segment teambuildingových aktivit a incentivních programů pro firmy nebo asociace. Firemní klientela zároveň přináší mnohem větší zisk místním podnikatelům – restauracím, hotelům, obchodům a turistickým cílům. Propagací regionu jako destinace vhodné pro firemní turistiku podporujeme místní ekonomiku a pomáháme vytvářet pracovní místa. Kromě toho firemní akce zvyšují povědomí o našem regionu jako o atraktivní destinaci pro další podnikatele a turisty. Důležité je také zmínit, že firemní klientela často vyžaduje kvalitní služby a moderní infrastrukturu. To nás nutí neustále zlepšovat naše nabídky a přizpůsobovat se trendům, což zvyšuje konkurenceschopnost regionu na globálním trhu.“ vysvětlil náměstek hejtmana Zlínského kraje Lubomír Traub, zodpovědný za strategický rozvoj a cestovní ruch.

Vlastimil Langer
Zdroj a ilustrační foto: Centrála cestovního ruchu Východní Moravy