V únoru začnou opravy Mostu J. A. Bati v Uherkém Hradišti

17.01.2025 09:26

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - V závislosti na klimatických podmínkách by měly v polovině února začít práce na opravách  mostu J. A. Bati v Uherském Hradišti. Stavební práce přinesou rozšíření vozovky na mostě, rekonstrukci křižovatky, která se nachází hned za mostem i novou zastávku v Rybárnách.
„Na mostě dojde k rozšíření jízdních pruhů na úkor chodníků a k obnově horní pojízdné vrstvy. Stavební práce zahrnujíi  nové přechody pro chodce, opravy a napojení chodníků i stávajících vjezdů k přilehlým nemovitostem, stejně tak budou upraveny vjezdy do ulic městské části Rybárny. Ve výsledku bude ve směru na Staré Město nová autobusová zastávka, dojde k rozšíření jízdních pruhů o 50 cm a u mostu bude nová světelně řízená křižovatka s přechody pro pěší. Samozřejmostí je také instalace nového veřejného osvětlení,“ popsal plánované úpravy Jan Pášma, tiskový mluvčí hradišťské radnice. 
„Práce by měly začít v druhé polovině února, koncem března by mělo dojít k rozšiřování komunikace u Rybáren. Zhruba na začátku letních prázdnin by se pak měla začít dělat druhá strana a rozšíření na Svatojiřském nábřeží,“ nastínil starosta města Stanislav Blaha.
Práce na mostě se neobejdou bez dopravního omezení. Most se bude opravovat po polovinách. Provoz bude veden v obou směrech v režimu 1+1 bez semaforů. O celou věc se dělí tři subjekty. Jednak je to Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je správcem silnice, dále město Uherské Hradiště, a nakonec Staré Město, jehož se týkají stavební práce na jeho katastrálním území.
Kromě výše uvedených stavebních prací se při opravách mostu počítá s opravami izolace a odvodnění mostu. Budou vyměněny mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Spodní stavba a nosná konstrukce budou sanovány a proběhne údržba mostních ložisek.
Důvodem pro opravu mostu přes řeku Moravu je jeho celkový stavební stav. Most byl postaven v padesátých letech minulého století a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí. Stavba železobetonového silničního mostu přes řeku Moravu do Starého Města, při níž bylo také vydlážděno nábřeží a opatřeno po obou stranách železným zábradlím, byla zahájena v létě roku 1952. Odevzdán do provozu byl most začátkem roku 1954. Předchozí most z roku 1905 zničilo v posledních dnech 2. světové války německé vojsko. Obecně zaužívaný název Moravní most se v roce 2024 změnil na Most J. A. Bati. Nový název má reflektovat dosud nedostatečný odkaz k baťovské éře, především k Janu Antonínu Baťovi, který byl rodákem z blízkých Rybáren.
Vlastimil Langer
Zdroj a foto: MěÚ Uherské Hradiště