Upozornění zlínským pořadatelům kulturních a jiných společenských akcí
ZLÍN – Stejně jako v předchozích letech, oslovuje město Zlín na začátku roku pořadatele kulturních a společenských akcí s žádostí o včasné informace. Město potřebuje předem vědět, zda některé z plánovaných akcí v roce 2025 mají zájem ukončit až po 22. hodině.
„Aktuálně připravujeme novou verzi přílohy obecně závazné vyhlášky č. 10/2016, kterou se stanovují případy vymezení kratší nebo žádné doby nočního klidu. Tato vyhláška, respektive její příloha, vymezuje významné akce či významné dny, v souvislosti s nimiž lze odsunout počátek doby nočního klidu ze zákonem stanovené 22. hodiny na dobu pozdější,“ vysvětlila náměstkyně primátora města Zlína pro kulturu Martina Hladíková.
Požadavky na zařazení akce, která předpokládá ukončení po 22. hodině, do přílohy vyhlášky je třeba vznést na Odbor kultury a památkové péče Magistrátu města Zlína. Konkrétně je v žádosti třeba uvést informace o názvu akce, její obsahové náplni, době konání akce (dny a v rámci nich i hodiny), o místě konání a odhadovaném počtu návštěvníků. K tomu je třeba připsat zdůvodnění, proč je akce natolik významná, že je nutno v souvislosti s ní odsunout počátek doby nočního klidu.
Město ale předem upozorňuje pořadatele, že zařazení akce do přílohy do obecně závazné vyhlášky není nárokové. „Nemůžeme zaručit, že vyhovíme všem pořadatelům, kteří nám své požadavky zašlou. Žádost je posuzována individuálně, především s ohledem na to, zda celospolečenský význam akce převažuje nad zájmem na zachování obecné doby nočního klidu,“ vysvětlila vedoucí Odboru kultury a památkové péče Magistrátu města Zlína Eva Ryndová.
Aktuální podobu vyhlášky naleznete zde: https://www.zlin.eu/akce-verejnosti-pristupne-dle-ozv-c-4-2022.
Záměr a stručný popis akce je třeba oznámit nejpozději do 31. 1. 2025 do 14 hodin Odboru kultury a památkové péče Magistrátu města Zlína. Podněty a návrhy přijímá odbor na e-mailu: BohumilStencl@zlin.eu.
Vlastimil Langer
Zdroj: Magistrát města Zlína
Ilustrační foto: Archiv SNZK