Uherské Hradiště rozšiřuje městskou hromadnou dopravu
UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Dlouho očekávaný nový systém městské hromadné dopravy v Uherském Hradišti pod názvem Poulička a se sloganem „moderní srdce městské dopravy“ spouští město 1. února. Modernizace dosavadního systému byla nezbytná, protože byl postaven na principech starých desítky let a nesplňoval nároky moderního města.
„Dosavadní systém sloužil především k cestám mezi autobusovým nádražím a částmi města vzdálenějšími od centra, a to hlavně v pracovních dnech. Nová Poulička navíc vytváří také vzájemné propojení všech důležitých bodů ve městě v pravidelných atraktivních intervalech celotýdenně tak, abyste se na ni mohli spolehnout nejen při cestách do práce a do školy, ale také na nákupy, za kulturou a za zábavou. Uherské Hradiště se rozvíjí a stále více žije – a přizpůsobení podoby městské hromadné dopravy tomuto trendu pro nás bylo jedním z klíčových úkolů, abyste pro plnohodnotný život ve městě nemuseli být závislí na osobním automobilu,“ uvedl Jan P8šma, tiskový mluvčí hradišťské radnice.
U nové Pouličky mohou cestující těšit na hustší síť zastávek, rychlejší odbavování díky nástupu všemi dveřmi, nových přímých spojení do mnoha atraktivních cílů, obsluhu částí města dosud nedostupných veřejnou dopravou a v neposlední řadě po prvních týdnech provozu také na tiché, klimatizované a kompletně nízkopodlažní autobusy. Mimochodem půjde o nejmodernější městské autobusy v Česku: modely Mercedes-Benz Citaro K a MAN Lion’s City 10E.
Podoba Pouličky vychází ze strategických dokumentů a studií, na jejichž zpracování město spolupracovalo s předními odborníky z oblasti udržitelné dopravy. Výsledné linkové vedení a jízdní řády jsou založeny na datech z provozu v minulosti, na rozsáhlém sociologickém a mobilitním průzkumu a na výstupech ze dvou veřejných projednání. „I tak vás ale v prvních měsících provozu prosím o trpělivost. Žádný nový projekt takového rozsahu se neobejde bez některých porodních bolestí. Veškerá data z provozu budeme vyhodnocovat a sbírat zpětnou vazbu od cestujících i dopravce, abychom co nejdříve vyladili i ty nejmenší detaily,“ sdělil starosta města Stanislav Blaha.
V únoru uvádí radice do provozu i několik nových zastávek, prozatím v provizorním stavebním řešení. Součástí vyhodnocování provozu nové MHD budou také analýzy míry využití těchto zastávek a jejich fungování v kontextu okolní dopravy – výsledkem pak bude jejich přebudování do trvalé podoby vzešlé z těchto analýz nebo jejich přesun a využití daného místa jiným způsobem.
„V Pouličce vás bude vozit dopravce Znojemská dopravní společnost Psota, který zvítězil v otevřené veřejné zakázce na provoz MHD do ledna 2035. Městská hromadná doprava zůstává nadále součástí tarifního systému Integrovaná doprava Zlínského kraje – neváhejte tak na jedno předplatné kombinovat městské autobusy s autobusy příměstskými nebo dokonce s vlaky. Ve spolupráci se Zlínským krajem se také podařilo k 1. únoru prodloužit páteřní regionální linku 300 až do Míkovic, Vések a Sadů tak, aby obyvatelé těchto místních částí měli zachováno pravidelné spojení i s Kunovicemi a zároveň se do centra Uherského Hradiště mohli dostat ještě častěji,“ dodal Stanislav Blaha.
Vlastimil Langer
Zdroj: MěÚ Uherské Hradiště
Ilustrační foto: Archiv SNZK