Rožnov pod Radhoštěm spustil Portál životních situací

05.03.2021 07:36

ROŽNOV POD RADHOŠTĚM - Zjednodušit proces řešení záležitostí na úřadě, ušetřit čas občanům a efektivně využít moderní technologie má za úkol nový Portál životních situací, který je dostupný na webu města www.roznov.cz.
„Více než rok aktivní práce stojí za projektem Portál životních situací, na kterém pracovali úředníci, odborníci z daných oblastí, experti a také odborná veřejnost. Tento portál si klade za cíl usnadnit občanům vyřizování záležitostí na úřadě a zjistit tak, jaké formuláře či náležitosti je potřeba si připravit před samotnou návštěvou referenta na úřadě,“ uvedla tisková mluvčí rožnovské radnice Petra Graclíková.
Dvanáct základních oblastí obsahuje životní situace například v oblasti bydlení, řešení přestupků, žádosti o osvojení dítěte, místní poplatky nebo žádosti o vyřízení dokladů. V případě začínajícího podnikání zde může občan nalézt podrobný návod, jak postupovat v komunikaci s úřadem.
„Radu zde nalezne také klient, který potřebuje vyřídit například rybářský lístek či občanku. Co vyřídit a zařídit, když se mi narodí dítě. Méně příjemná, ale velmi častá situace – klientovi přijde výzva k uhrazení pokuty na konkrétní vozidlo, ale to již není jeho, protože jej prodal. Co má v tento moment udělat? Konkrétní postup nalezne jednoduše na nově zřízeném portálu,“ uvedl Petr Horák, zpracovatel průvodce.

Portál je interaktivní, uživatelský přívětivý a nabízí komplexní informace na jednom místě. Přidanou hodnotou je podpora podnikatelů, občané v portálu naleznou kontakty na realitní kanceláře, projektanty, svatební salóny, pohřební služby a další.

„Úřad ve 21. století má tři trendy. První je umožnit občanovi získat co nejvíce informací z domu. Snížit čas, který při vyřízení požadavku na úřadě stráví. A býti příjemným a profesionálním průvodcem při řešení životních situací. Portál životních situací nabízí všechny tř trendy naplněny. Občana krok po kroku vede, jak se v dané situaci zachovat, co je potřeba vyřešit, jsou zde kontakty na úředníky i další instituce, formuláře, doporučení. Prosím nejen občany města – pojďte nám to rozbít! Podívejte se na průvodce a pošlete nám námět, pokud něco není ‚stopro‘. Chceme mít funkční systém, který bude pomáhat, a právě s tím nám občané mohou pomoci,“ dodal místostarosta Jan Kučera.

Vlastimil Langer

Zdroj: MěÚ Rožnov pod Radhoštěm

Ilustrační foto: Archiv SNZ