Provoz Pouličky v Uherském Hradišti se stabilizuje

07.02.2025 10:37

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Nový systém městské dopravy pod názvem Poulička zahájilo město Uherské Hradiště 1. února. Po klidném víkendovém provozu se Poulička první pondělní ráno po svém spuštění potýkala se zásadními provozními komplikacemi, které způsobily mimořádná zpoždění a potíže pro cestující. K výraznému zlepšení situace naštěstí došlo v krátkém čase.

„Město ve spolupráci s Integrovanou dopravou Zlínského kraje i s dopravcem pečlivě sleduje situaci jak v terénu, tak v dispečerském systému a už nyní vidíme stabilizaci provozu Pouličky. V pondělí 3. února po desáté hodině dopolední byly vypraveny již všechny spoje a úterní ráno se obešlo zcela bez provozních mimořádností. Zpoždění během úterní ranní špičky se pohybovala v řádu běžných jednotek minut způsobených dopravní zátěží ve městě a nástupy cestujících,“ uvedl Jan Pášma, tiskový mluvčí uherskohradišťské radnice.

„Cestujícím se omlouváme za zpožděné nebo nevypravené spoje. Závažné nedostatky v provozu v ranních hodinách dne 3. února byly způsobeny náhlým personálním výpadkem u dopravce a technickými problémy v jeho odbavovacím systému. I nadále budeme přijímat veškerá opatření k minimalizaci problémů a k uspokojení cestujících,“ vzkázal mluvčí.

Vyjádření Znojemské dopravní společnosti – PSOTA:

 „V současné době se ve městě setkáváme s dočasnými náhradními vozidly, ale po několika týdnech budou nasazeny zcela nové autobusy Mercedes-Benz Citaro K a elektrobusy MAN Lion’s City 10E. Bude se jednat o nejmodernější městské autobusy v Česku, čímž dojde také k eliminaci provozních potíží souvisejících s použitím náhradních (starších) vozů.

Pro rychlejší odbavování v zastávkách apelujeme na cestující, aby k nástupu využívali všechny dveře. Máte-li předplatné jízdné, platnou přestupní jízdenku z předchozího autobusu nebo používáte aplikaci FAIRTIQ, můžete k nástupu využít zadní dveře. Nastupování pouze předními dveřmi způsobuje řady a často až dvouminutové zpoždění na každé zastávce, čímž se zpomaluje celý provoz linek.“

„Podněty a připomínky k Pouličce a jízdním řádům mohou občané předávat na e-mailovou adresu info@idzk.cz. U podnětů týkajících se změny linek či jízdních řádů je vhodné uvést konkrétní názvy zastávek, preferovaný čas odjezdu či příjezdu a také účel cesty (například zda se jedná o spoj do práce, do školy nebo na nákupy). Pokud se potřebujete ozvat přímo na dispečink ohledně aktuální provozní situace, použijte následující kontakty:

Dispečink dopravce ZDS – PSOTA: 725 345 123 nebo 725 345 113. Centrální dispečink IDZK: 573 775 410,“ informoval Jan Pášma.
Vlastimil Langer
Zdroj a foto: MěÚ Uherské Hradiště