Nový web Památníku Tomáše Bati získal v prestižní soutěži WebTop100 stříbro
ZLÍN – Nové on-line webové stránky Památníku Tomáše Bati uspěly v soutěži WebTop100. „V kategorii Firemní web roku 2024 – menší a střední firmy ocenily web klíčové osobnosti českého digitálního marketingu druhým místem. Autorem nových webových stránek je zlínská agentura MarketSoul, jejíž zástupci převzali ocenění na slavnostním vyhlášení v Praze,“ informoval Tomáš Melzer, tiskový mluvčí zlínského magistrátu.
„Jsme nesmírně hrdí na to, že web Památníku Tomáše Bati zaujal odbornou porotu této celorepublikové soutěže. Ocenění vnímáme jako společný úspěch města Zlína, které nám svěřilo důvěru, a také našeho týmu, který proměnil počáteční vizi ve funkční a vizuálně atraktivní řešení,“ uvedl Tomáš Martínek, manažer projektu ze společnosti MarketSoul.
Podle Martínka obsahuje projekt několik inovativních prvků, které web činí výjimečným. Je to například využití umělé inteligence k rozpohybování dobové fotografie, indikátor Otevřeno/Zavřeno v záhlaví, který návštěvníkům poskytuje aktuální informace o dostupnosti Památníku. Kreativního zpracování se dočkala také časová osa znázorňující zásadní milníky v historii stavby. Atraktivní web je součástí záměru města přiblížit významnou památku mladším generacím.
„Památník Tomáše Bati je dlouhodobě oceňován pro svou nadčasovou architekturu. Stejně inovativní by měla být i jeho komunikace. A to se nám, jak potvrdili lídři oboru, daří. Jsem přesvědčena, že právě moderní nástroje dokáží při správném používání důležitá témata mladým přiblížit pro ně srozumitelnou formou,“ sdělila Martina Hladíková, náměstkyně primátora města Zlína.
Nové stránky památníku byly na adrese www.pamatnikbata.eu symbolicky spuštěny v den výročí Tomáše Bati a současně otevření Památníku, tj. 12. července. „Za čtyři měsíce od publikování se stránky zobrazily v prohlížečích 15tisíckrát, což v průměru vychází na 120 čtenářů za den,“ řekla Magdaléna Hladká, vedoucí Památníku Tomáše Bati.
Že má pro památník on-line komunikace význam dokládá i celoroční dotazníkové šetření. „Zatímco v první polovině letošního roku návštěvníci odpovídali na otázku, odkud se o památníku dozvěděli, nejčastěji osobním doporučením, od posílení on-line komunikace tuto kategorii o třetinu převýšila odpověď – internet,“ doplnila Magdalena Hladká, podle níž chce památník v rozvoji digitální komunikace pokračovat i v následujícím roce.
Vlastimil Langer
Zdroj: Magistrát města Zlína
Ilustrační foto: Archiv SNZK