Nejlepší firemní logo vymysleli středoškoláci ze Vsetína

14.01.2025 11:14

PRAHA/ZLÍN – Studenti středních škol, kteří se díky programu JA Studentská firma od září věnují reálnému podnikání, se na přelomu roku utkali v soutěži JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu studentské firmy v regionu.
„Prvenství v rámci Zlínského kraje získali studenti ze Střední průmyslové školy strojnické ve Vsetíně s firmou GUMBU na výrobu a prodej kofeinových žvýkaček.Druzí skončili další vsetínští studenti ze Střední školy Kostka, jejichž firma PYF nabízí hrnečky na čaj nebo kávu v různých veiikostech, designu i k vlastnímu domalování. Třetí příčku obsadili podnikavci z téže SŠ Kostka, kteří ve své firmě Z-Noted produkují 100% recyklovatelné notesy a bloky,“ informovala Eliška Crkovská ze společnosti JA Czech.
Do 5. ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo 209 studentských týmů. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí.
„Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti, zdokonalují se v komunikaci, prezentaci, finanční gramotnosti a dalších dovednostech důležitých pro moderní trh práce. Cílem dílčí soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s náležitostmi marketingu – aby pochopili, v čem je smysl loga, a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž vzdělávací programy v současnosti využívají tisíce českých škol.
Za první pololetí už mladí byznysmeni stihli založit reálnou společnost, rozdělit si firemní posty, spravovat finance, zajistit výrobu, prodej i rozjet propagaci. Nyní dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci ocenili v soutěži JA Top Logo jako nejlepší v regionu.
„První kolo soutěže podpořily desítky profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. Jako dobrovolní mentořiposkytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Na sociálních sítích navíc probíhalo souběžné hlasování v kategorii Cena veřejnosti,“ doplnil Martin Smrž.
Regionální kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou radní Zlínského kraje pro oblast školství a kultury Jindry Mikuláštíkové. Vítěze čeká 6. února národní finále soutěže JA Top Logo v prostorách reklamní agentury McCANN Prague.

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků. JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org.

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Vlastimil Langer
Zdroj a foto: 
JA Czech, obecně prospěšná vzdělávací organizace