Infolinka městského úřadu slouží nově i osobám se sluchovým postižením

23.02.2021 08:32

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Městský úřad Uherské Hradiště spustil v pondělí 22. února službu, která usnadní telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům, případně také cizincům. „Tato služba je občanům poskytována zdarma a umožňuje osobám se sluchovým postižením plnohodnotně telefonovat, neboť odstraňuje komunikační bariéru mezi volajícími. Volající vidí doslovný přepis hovoru ve speciální aplikaci,“ informoval tiskový mluvčí hradišťské radnice Jan Pášma.

Službu infolinky s online doslovným přepisem zavedl úřad k telefonní lince 572 525 111. Provozována bude každý pracovní den v těchto časech: Pondělí 9.00 – 17.00, Úterý 9.00 – 15.30, Středa 9.00 – 17.00, Čtvrtek 9.00 – 15.00 a Pátek 9. – 14.00 hodin. Odkaz na infolinku s online přepisem je umístěn na webových stránkách města Uherské Hradiště v části Kontakty (https://www.mesto-uh.cz/kontakty)„Klient si nejprve na webových stránkách města vyhledá odkaz infolinky s online přepisem, který je umístěn mezi kontaktními údaji úřadu. Poté je přesměrován na webovou stránku, kde se mu ukáže pokyn pro zadání svého telefonního čísla, ze kterého bude volat, a následně postupuje dle instrukcí,“ popsal tiskový mluvčí. 
Na této webové stránce se uživateli v textové formě představí přepisovatel a informuje ho, aby vyčkal na pokyn, kdy může začít hovořit. Současně upozorní volaného (úřad), že mu volá klient se sluchovým postižením. Poté už hovor probíhá standardně a vše, co zaměstnanec úřadu říká, se zobrazuje doslovně přepsané v okně přepisu.
Zkušební provoz infolinky pro osoby se sluchovým postižení bude testován do konce května. Službu vyvinul a provozuje sociální podnik Transkript online, s.r.o.

Vlastimil Langer

Zdroj a foto: MěÚ Uherské Hradiště